Start-up route

Dé route die alle concepten verandert in ondernemingen,
tenminste, als je het einde van de route haalt.

Start-up-route.png
 
Kennismaking

0 - kennismaking & presentatie

Jouw idee voor een start-up, presenteer je tijdens de eerste kennismaking aan een team van 2-4 van het Ondernemershuis-op-Zuid. Als wij vertrouwen krijgen in jou en in je concept, dan gaan met jou van start. In een tweede gesprek krijgen wij een beter beeld van jou als persoon, of jij in staat gaat zijn jouw start-up tot een succes te maken. In een tweede gesprek ga je personal coach nader in op jouw drijfveer om te doen wat je doet. Zo leer je en jezelf en ons beter kennen. En krijgen wij een beter beeld van jou als persoon, of jij in staat gaat zijn jouw start-up tot een succes te maken.


Storybeing

1 - INTAKE / storybeing

De volgende stap is samen met jou te kijken naar het verhaal achter het plan. Wat is "Kern van jouw Zaak". Dus eigenlijk: “Welk verhaal ben jij?” Het is belangrijk dat je een goed oerverhaal hebt, als basis voor jouw bedrijf, om op verder te bouwen. Bij het leggen van dat fundament wordt je begeleid door Ron van Gils.

GO NO GO moment: tussen een aantal fasen is een GO or NO GO moment ingebouwd. Jij laat het Ondernemerhuis-op-Zuid zien waar je staat. Op basis daarvan, jouw terugkoppeling en de onze besluiten jij en wij om wel of niet verder te gaan naar de volgende fase.


Storytelling

2 - CONCEPT / storyTELLING

Jouw oerverhaal voor jouw start-up werk je samen met Ron van Gils uit tot een bedrijfs-concept met een kloppend hart. Je gaat ook aan de slag met het bedenken van jouw beeldtaal, jouw taal en de beleving en betekenis die past bij jouw start-up. Je vind in deze fase steeds duidelijker je uitdaging en weet ook anderen mee te nemen in je verhaal. 

GO NO GO


Storydoing

3 - CONTEXT / STORYDOING

Je oerverhaal is klaar, je bedrijfs-concept heeft een kloppend hart en je hebt een goed beeld van je gaat doen. Dat werk je uit tot een werkdocument, waarin je de potentie tot succes onderbouwt en afspraken maakt met partners, waaronder het Ondernemershuis-op-Zuid (vastleggen van uitgangspunten en randvoorwaarden, samen met Stijn van Leeuwen en Mustapha Hammouchi). Je gaat van Concept naar Doen, je maakt harde afspraken, met de realisatie van je website als eerste visitekaartje. 

GO NO GO


Financieel

4 - OPRICHTING / financieel en juridisch

Wanneer je werkdocument klaar is geven we er een klap op en liggen alle afspraken over en weer vast, ook de financiële. Dit door jou en ons ondertekende document wordt door de notaris omgezet tot een juridisch kloppend geheel. Wanneer jij en wij akkoord zijn met de stukken van de notaris maken we de afspraak voor het oprichten van je eigen bedrijf.

Feestje vieren en weer verder


Aan-de-slag

5 - PILOT / aan de slag

De leukste fase, waarin je daadwerkelijk aan de slag gaat! Zo snel mogelijk omzet maken, laag hangend fruit vinden en plukken, doorpakken en niet opgeven, dat is in deze PILOT fase van groot belang. Elke ondernemer heeft zijn eigen manier van ondernemen en die begin je nu in de praktijk te vormen, met vallen en opstaan. Wij zijn er voor je, om je daarin je coachen. 

Steeds weer aanscherpen en weer verder


Storyvalue

6 - waarderen en evalueren / STORYVALUE

Na een tijdje, of wanneer jij daar behoefte aan hebt, steken we de koppen weer bij elkaar. Heeft je start-up inderdaad potentie? Hoe sta jij er voor? Wat zijn financieel de resultaten? Hoe heb jij je gemanifesteerd? Heb je zicht op continuïteit? Groei je al een beetje? Of is groei wel wenselijk? Is alles wat je aan het doen bent even zinvol? Moet je dingen loslaten of misschien anders aanvliegen? Wat je allemaal aan het doen bent, welke waarde heeft het?

Wat gaat goed, wat kan beter? En hoe geven we daar invulling aan?


Het Ondernemershuis op Zuid zou het Ondernemershuis op Zuid niet zijn, als we af en toe, wanneer nodig, van deze route afwijken. En natuurlijk hebben we daar op dat moment ook goede redenen voor en overleggen we dat altijd met je.