20 oktober pitchen deze ondernemers
hun ideeën/concepten aan onze Jury.

CCR.png

Monique Broekzitter
Sarah Poleon


Monique (31) en Sarah (34), beiden opgegroeid en nog steeds woonachtig op Zuid, hebben daaruit Creative Collective Rotterdam, oftewel CCR, bedacht, een plek waar creatieve zzp’ers hun kunsten kunnen uitoefenen en hun netwerk kunnen verbreden en delen. Een collectief platform dat een totaalpakket kan bieden aan de klant.

CCR wil startende creatieve ondernemers een boost geven, hen helpen op eigen benen te staan (of samen groter te worden) en op te bloeien in de creatieve sector in Rotterdam. Zodat we Rotterdams talent ook binnen deze stad kunnen toepassen, dat niet buiten de stad hoeven te zoeken, maar het wel buiten de stad kunnen aanbieden. Een typerend Rotterdams totaal-product.

Samen sterk!

MarnixLange.png

Marnix Lange

Biologische producten verdienen het om in een schilderij gepresenteerd te worden! Eetschilderij is een cateringconcept waarbij ik het gerecht op tafel dresseer. Normaal wordt in de keuken het bord opgemaakt. Met een eetschilderij gebeurt dat pal voor je neus op de tafel. Dineren wordt zo een beleving. 

Ik werk uitsluitend met biologische en lokale producten. Zo veel mogelijk uit onze eigen groentetuin. Dat is beter voor de wereld en voor de smaken op het doek. Alle ingrediënten verwerken we zelf tot creme, poeder, compote of chips.. Dit worden de componenten van het eetschilderij. 

De esthetische vormen zijn vaak een ode aan de natuur.

ChrisEngelsman.png

Chris Engelsman

Mijn bedrijf Noord West Express organiseert nachttreinreizen, waarmee we mensen op een unieke manier laten reizen. In 2019 hebben we onze eerste eigen nachttrein gereden:
de Jazz Night Express van Rotterdam naar Berlijn.

Nu komt het Eurovision Songfestival eraan, in Rotterdam, en gaan we bezoekers uit Zweden en Denemarken met een unieke feesttrein duurzaam naar het songfestival brengen. Drie wagons die speciaal zijn ingericht voor feest, muziek én een restauratie-rijtuig waar je lekker kan dineren en ontbijten.

Het is voor Rotterdam van groot belang dat het Eurovisie Songfestival ook sociale impact heeft. Dit concept draagt daaraan bij door het evenement te organiseren samen met ambitieuze jongeren uit Rotterdam Zuid. (Zadkine) Met projectonderwijs en stages kunnen studenten ervaring opdoen met event organizing, marketing, catering, de hospitality en ondernemen.

GretaAkin.png

Greta Vasiljeva

Mijn naam is Greta. Ik heb een passie voor skincare, beauty en een lifestyle. Mijn wens is om alle klanten een stralende huid te bieden aangepast op wat de huid nodig heeft.

Ik heb veel werkervaring opgedaan bij een schoonheidssalon. Maar ik stond niet achter de manier waarop klanten geholpen werden. Ik vond dat onpersoonlijk en soms zelfs onrespectvol. Ik besloot voor mijzelf te beginnen en het anders aan te pakken.

Ik woon op Zuid en ik wil een ruimte huren op Zuid. Wat mij onderscheidt van andere schoonheidssalons is mijn persoonlijke aanpak. Ik vind het belangrijk dat een vrouw zich op haar gemak voelt en de aandacht krijgt die ze verdient. Ik spreek verschillende talen waardoor ik ook een breed publiek bereik: Russisch, Litouws, Pools, Nederlands en Engels.

Over 10 jaar heb ik meerdere salons in heel het land. Ik wil dat mijn salon een plek is waar vrouwen tot rust kunnen komen.

 
OLC21.png

OLC 21

Open Leercentrum 21 (OLC21) is een educatief platform dat is opgezet door Kai (18) en Noah (20). Het platform biedt uitgevallen jongeren ruimte en ondersteuning om zichzelf te leren (her)ontdekken om vervolgens een leeromgeving te creëren die hen past en die de jongeren met elkaar en met de samenleving verbindt. Jongeren die zich binnen OLC21 ontwikkelen en kwalificeren biedt OLC21 vervolgens ook kansen op werk en/of ondernemerschap.

ARRR_Robert.png

Robert van ARRR!

In 2017 zag ARRR! het levenslicht toen wij onze bierbrouwavonturen gingen delen om met een hechte community bier te brouwen en commercieel uit te rollen. Onze insteek met piraten met crewmembers past perfect in deze filosofie.

ARRR! verkoopt haar bieren exclusief via de webshop en dus niet aan ‘vreemden’. Bieren worden met de leden gebrouwen, door de leden geproefd.

We groeien en dus is er meer bier nodig, daarom komen we ook graag naar Rotterdam-Zuid, om daar ook jongeren het brouwen van bier te leren.

 
RoelLutkenhaus.png

Roel Lutkenhaus

Internet biedt de kans om beter naar mensen te luisteren én de verbinding te leggen.

Beyond Marketing wil die verbinding leggen door de off- en online wereld te onderzoeken en campagnes te ontwikkelen.

We willen capaciteit op Zuid ontwikkelen door lokale creatievelingen met onze tools te ondersteunen en met organisaties te koppelen.

Online analyseren we hoe doelgroepen zich gedragen. Door – creatievelingen op YouTube, Instagram, of SoundCloud – een rol te laten spelen in campagnes.

Offline organiseren we workshops, hackathons waar doelgroepen zelf hun visie op maatschappelijke uitdagingen delen.

En we bieden lokale creatievelingen inzicht in hun online netwerken om hen daarin verder te professionaliseren.

MichelSiep.png

Michel Siep

Sport-op-Zuid

Ik ben Michel Siep, sport is mijn passie en ik heb heel veel ervaring met het organiseren van sportevenementen.

Vanuit die ervaring wil ik op Zuid, bij of in de Rijnhaven een plek creëren waar mensen (weer) zin krijgen in sport en mee kunnen doen met sportactiviteiten.

NiociaRosaria.png

Niocia Rosaria

Line 67 Is een initiatief dat co-working spaces aanbiedt aan (jonge) ondernemers uit  Rotterdam Zuid  waar zij bijeen kunnen komen om aan hun onderneming, plannen en ideeën te werken. Daarnaast krijgen zij ook de kans om met elkaar te netwerken. Verder zal deze plek ook dienen als een jongeren centra waar er cursussen en workshops worden gegeven om de opkomende generatie uit zuid een nieuwe identiteit aan te reiken. En ze van het slechte pad te houden, zodat zij een goed toekomst perspectief krijgen.

Sarina & Rogier.png

Sarina & Rogier

Muziek en Performance is een mediaplatform als leerwerkwerkplaats voor en door jongeren op Zuid.

Muziek en Performance
is een schakel tussen Islemunda, jongerenwerkers, bedrijven, gemeente Rotterdam, en Chance to Influence.

Ons aanbod? Dat is heel breed. Studio-sessies voor vocals en bands, opleiding licht- en geluidtechniek,
DJ-Workshops, workshops ondernemerschap, sociale media, loopbaan coaching, life-coaching (innerlijke groei) en zelfbranding:
hoe presenteer je jezelf en laat jij je stem horen!
Deze talentontwikkeling vormt mensen en stimuleert hen, ook richting het vinden van een baan, de juiste baan.

Het cultureel kapitaal van Zuid is het visitekaartje van Rotterdam. Door middel van de media- werkplaats Music & Performance willen we dat hoorbaar en zichtbaar maken.